قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: سرانه مصرف شکر برای مردم استان 30 کیلوگرم و سرانه جهانی 27 کیلوگرم است.

تزریق 5 هزار تن شکر به بازار استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: به منظور رفع کمبود شکر در بازار استان، پنج هزار تن شکر در حال وارد شدن به استان است.

ذبیح‌الله غریب در نشست ستاد تنظیم بازار، عنوان کرد:خرید گندم در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته و در سال جاری به بالاترین میزان رسیده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سال جاری به 65 هزار تن رسیده است که جهش بسیار مناسبی در این زمینه محسوب می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و 200 تن برنج، پنج هزار و 700 تن روغن خام، 10 هزار و 500 تن جو و 22 هزار قوطی کنسرو مرغ در انبارهای استان موجود است.

وی با اشاره به میزان مصرف ماهانه شکر استان به اتحادیه شکر کشور، افزود: پیش‌بینی لازم جهت تهیه شکر و مرغ هیئت‌های مذهبی در ماه محرم شده و 570 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این راستا به انجام رسیده است.

در ادامه این نشست رئیس شرکت غله چهارمحال و بختیاری، گفت: از مجموع پنج هزار تن شکری که در حال وارد شدن به استان است، یک‌هزار و 300 تن وارد کارخانه‌های استان شده است.

کیقباد قنبری افزود: سرانه مصرف شکر برای مردم استان 30 کیلوگرم و سرانه جهانی 27 کیلوگرم است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تا کنون 140 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

در ادامه این نشست سرپرست پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت مصوب مرغ منجمد از چهار هزار و 800 تومان به پنج هزار و 100 تومان در سردخانه، گفت: در سال جاری 300 تن مرغ منجمد در استان به فروش رسیده است.

سعید جعفریان افزود: ظرفیت کشتار دام سبک در استان دو هزار راس است که در حال حاضر مقدار کمتری کشتار انجام می‌شود.

وی گفت: خرید جو در سال جاری به 10 هزار و 600 تن رسیده است و پیش‌بینی خرید پنج هزار تن ذرت نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.